Hovet-tunnelen er en av de to på E18 som Roxel Infra skal oppgradere.
Hovet-tunnelen er en av de to på E18 som Roxel Infra skal oppgradere.

Roxel Infra skal oppgradere tunneler

To tunneler på E18 i Porsgrunn skal i løpet av året oppgraderes.

Publisert

Nå har Roxel Infra fått jobben for rundt 35 millioner kroner. Kontrakten ble underskrevet tirsdag 9. mars.

Arbeidene i E18 og Hovet- og Brattås-tunnelen er en totalentreprise og skal hovedsakelig utføres om natten. Det betyr omkjøring på fv. 351 mellom Heistad og Skjelsvik nattestid.

Det skal settes opp to nye tekniske bygg, og det skal bygges ny stopplomme på østsiden av Hovet-tunnelen.

Om nettene blir det omkjøring på fv. 351 mellom Skjelsvik og Heistad.
Om nettene blir det omkjøring på fv. 351 mellom Skjelsvik og Heistad.

I begge tunnelene skal overvannsanlegget utbedres. Det skal også monteres nye rømningslys med 25 meters avstand, og nye nødskap for hver 125. meter. Nødvendig skilting skal monteres, og det skal etableres nødvendig overvåkning og styring for å få et komplett kontrollsystem.

Hovet-tunnelen er 539 meter lang mens Brattås er på 524 meter. Forberedende arbeider begynner i løpet av kort tid, og hovedarbeidene i og ved tunnelene starter etter påske. Arbeidene skal være ferdige i løpet av høsten 2021.

Powered by Labrador CMS