– De siste ukene har vi gått igjennom tilbudene til de tre
deltagerne og kommet fram til at det tilbudet som har det beste forholdet
mellom kvalitet og pris er tilbudet fra Stangeland Maskin AS, sier
prosjektleder Kari Smådal Turøy.
Etter avgjørelsen er det en periode på minimum ti dager før
kontrakten på 310.145.431 kroner kan signeres. På grunn av påsken er denne
utvidet til 15 dager.
Annonse
– Kort tid etter signeringen kan vi starte samhandling med
entreprenøren, og går alt etter planen er oppstart i mai i år, sier
prosjektlederen.
SYKKELSTAMVEI: Illustrasjonsbilde av den nye sykkelstamveien. Foto: Statens vegvesen
Disse tre var prekvalifisert:
• Stangeland Maskin AS
• Risa AS
• Bjelland AS
Den siste strekningen av totalt fire er 2,6 kilometer. Det
skal bygges en stor betongbru over Helmer Hansensgate, ny undergang i
Auglendsveien og innredning av den ferdig utsprengte sykkeltunnelen inngår i
kontrakten, som er en utførelsesentreprise, med prekvalifisering og
forhandling. I forbindelses med arbeidet vil det bli nedsatt fartsgrense og
tidvis omlegging av trafikken på E39 forbi anleggsområdet og omlegging av gang-
og sykkelveger inne i området.
Dette er siste etappe av Sykkelstamveien mellom Stavanger og
Sandnes, som etter planen skal åpnes i 2026. I mai åpnes den nest siste etappen
mellom Stavanger grense og Oalsgata i Sandnes, da kan 10 kilometer av den 13
kilometer lange Sykkelstamveien tas i bruk.