Posten/Brings pressesjef, John Eckhoff, understreker at etablering av Polen-avdelingen er nødvendig for å kunne konkurrere på det europeiske transportmarkedet.
Posten/Brings pressesjef, John Eckhoff, understreker at etablering av Polen-avdelingen er nødvendig for å kunne konkurrere på det europeiske transportmarkedet.

Bring styrkes i Polen

Bring Trucking styrker posisjonen i Øst-Europa og etablerer ny avdeling i Polen.

– I starten investerer vi med fem biler, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge til NRK.

Ifølge Eckhoff er hovedhensikten å transportere gods fra den polske havnebyen Gdynia, og hvor Bring-avdelingen blir etablert.

Herfra skal øst-europeiske lastebilsjåfører frakte varer fra Polen til Skandinavia på polske vilkår og lønninger.

– Dette må vi gjøre for å konkurrere med utenlandske selskaper på det europeiske markedet, understreker Eckhoff.

Han forteller at det i kabotasje-sammenheng skal skje med norske lønninger.

Mens Brings tre største avdelinger tapte 110 millioner kroner i fjor, utvides det slovakiske datterselskapet Bring Trucking med en ny avdeling i Polen.

Ber Stortinget ta grep

– Det er på høy tid at Stortinget ser nærmere på statens rolle i denne virksomheten, og i Posten/Bring forøvrig, sier NLF-direktør Geir A. Mo til Lastebil.no.

I sin stillingsannonse for rekruttering av sjåfører skriver Bring Trucking at de er et transportselskap med lang erfaring innen internasjonal transport.

Vi er spesialister innen lastebiltransport og kobler Europa sammen med Skandinavia. Vi ser nå etter en lokal representant for vår avdeling i Polen, heter det i annonsen.

Forsiden nå