Sjåfører og biler på rekke og rad hos Gjermundshaug. De nyeste bilene står parkert nærmest kamera.
Sjåfører og biler på rekke og rad hos Gjermundshaug. De nyeste bilene står parkert nærmest kamera.

Byttet ut lastebilparken

Gjermundshaug Maskin AS har kjøpt nye Scania-er med Istrail-påbygg til anleggskjøring.

Overleveringen fant sted mandag 6. januar på Tynset i Nord-Østerdalen.

LES OGSÅ: Gjermundshaug lavest på jernbaneundergang

I alt leverte Norsk Scania fire R560 CB 6x4 HHZ med dumperpåbygg og kjerrer fra Istrail, og to R620 CA 6x4 HHZ trekkbiler med tippsemier fra Istrail. I 2013 mottok Gjermundshaug også en R730 LA 6x4 HSA trekkbil som trekker en maskinsemi.

 

Gjermundshaug Maskin byttet ut hele lastebilparken de har til dumperkjøring på en gang.

- Det er sjelden bedrifter bytter ut hele lastebilparken samtidig. Dette er en betydelig leveranse for oss i Nord-Østerdalen, sier selger Odd Arne Kornstad hos Norsk Scania.

Valgte Istrail igjen

Anleggsbilene som ble byttet ut, var alle Volvo-er som ble kjøpt for seks år siden. De hadde også dumperpåbygg fra Istrail.

- Vi har hatt gode erfaringer med Istrail. Derfor valgte vi dem igjen. Vi hadde noen problemer med sprekker i påbyggene på Volvo-ene. Dette tok Istrail tak i og rettet opp, så vi vet de er seriøse, sier daglig leder i Gjermundshaug Maskin AS, Jan Inge Gjermundshaug.

Fra Volvo til Scania

- Hvorfor valgte dere Scania denne gangen?

- Vi har en på verkstedet som er Scania-mann. Og så ønsket mange av sjåførene å kjøre Scania. Det er viktig å ha biler som sjåførene foretrekker.

Gjermundshaug opplyser til AT.no at det er bedre for selskapet å kjøpe bilene samtidig enn å blande gammelt og nytt. Det er derfor alle anleggsbilene byttes samtidig.

Forsiden nå