
Fem interessert i den største Rogfast-kontrakten
Tre norske og to utenlandske entreprenører har bedt om å bli prekvalifisert.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Kvitsøy-kontrakten er den største på E39 Rogfast, og den mest teknisk utfordrende av de tre store tunnelkontraktene når verdas lengste og dypeste tunnel skal bygges. Kontraktsverdien er på 3-3,5 milliarder kroner, ifølge Statens vegvesen.
- Vi er fornøyde med at fem entreprenører ønsker å bli med videre. I første omgang skal vi vurdere hvem av entreprenørene som er kvalifisert for oppdraget, sier prosjektleder Tor Geir Espedal i Statens vegvesen.
Nå starter jobben med å velge ut minst tre som i første omgang skal gi tilbud.
- Anskaffelsen er en prekvalifisering med forhandlinger. Denne prosessen vil foregå i første halvdel av 2019, sier Espedal.
De fem som ønsker å bli prekvalifisert:
- Implenia AS og Stangeland Maskin AS
- Marti Tunnel AG
- PNC Norge AS
- Salini Impregilo S.p.A.
- Skanska Norge AS
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge