NORDMENN PÅ TUR: Salen i Caterpillar-senteret i Malaga fylt med norske entreprenører.

Stor Cat-samling i Malaga

MALAGA (AT.no) Denne uken har Pon Equipment samlet 190 norske kunder til fagseminar og demoshow i Malaga.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Medregnet alle Pon-representantene (Pon Equipment, Pon Financial og Pon Rental) og representanter fra samarbeidspartnerne fra Sitech, Gjerstad, engcon, Rototilt og SMP, har rundt 240 personer tatt turen til den spanske solkysten denne uken.

Fagseminar

Den store fagdagen var torsdag da deltakerne var samlet på Caterpillars imponerende demo- og opplæringssenter i åsen bak Malaga. Pon-representantene fremførte 14 kompakte og informative innlegg.

Noen av innleggene handlet om nye Caterpillar-maskiner og nye tekniske løsninger, men en fellesnevner i alle innleggene var hvordan kundene kan utnytte teknologien på maskinene og datasystemene til å øke egen produktivitet og fortjeneste. Dette vil Anlegg&Transport rapportere mer omfattende om i neste utgave av bladet (A&T nummer 9, 2015).

- På dette seminaret har vi dreid oss litt bort fra det rent tekniske om maskinene til løsningsorientert tankegang om hvordan teknologien og menneskelig kompetanse kan settes i system. Vinneren i fremtidens anleggsdrift er de som omsetter teknologien til kroner og øre, uansett om man driver et stort pukkverk eller om man driver som en liten anleggsgartner, sier adm. direktør Erik Sollerud i Pon Equipment.

Stor verdi

Han lovpriser denne type samlinger som Pon årlig arrangerer i Malaga.

- Det er en voldsom lagbygging for våre ansatte. Å holde presentasjoner for 200 mennesker er tøft. Vi må virkelig tenke gjennom hva vi vil oppnå med seminaret og hva vi skal ha fokus på. Det er ikke alltid like enkelt i en travel hverdag. Jeg blir stolt av å se Pon-gjengen og hvordan de jobber sammen. De er villige til å gå gjennom ild for hverandre, sier Sollerud engasjert.

- For kundene er dette en arena der de kan knytte kontakter, lære av hverandre og ta en øl med konkurrenten. Dette knytter oss sammen som bransje, avslutter Sollerud.

Powered by Labrador CMS