Pål Garberg (stripete genser) i møtet underleverandørene hadde med prosjektleder Taale Stensbye i Fellesprosjektet E6-Dovrebanen etter Alpine Bau-konkursen.
Pål Garberg (stripete genser) i møtet underleverandørene hadde med prosjektleder Taale Stensbye i Fellesprosjektet E6-Dovrebanen etter Alpine Bau-konkursen.

- Har ikke fått nytt oppdrag på Fellesprosjektet

Hæhre og Veidekke har ikke gitt oppdrag til en av de store underentreprenørene på Alpine Baus parsell på Fellesprosjektet E6-Dovrebanen.

Hæhre Entreprenør og JV Veidekke Hochtief ser for seg å benytte Alpine Baus underentreprenører

I går meldte AT.no at  ved oppdragene de skal utføre på FP1 i påvente av at ny hovedentreprenør kommer på plass før jul.

Dette stemmer dårlig med virkeligheten hos Tigre Auto som hadde 13 lastebiler og 3 gravemaskiner i arbeid for Alpine Bau på Fellesprosjektet:

- Vi har henvendt oss til Hæhre og Veidekke, men har ikke fått oppdrag, sier Pål Garberg til AT.no.

Minnesundselskapet sliter etter Alpine-konkursen. Tigre Auto har hatt E6-utbyggingen som sitt hovedoppdrag de siste årene:

- Vi har vært involvert i utbyggingen de siste seks årene, fra Jessheim og nordover. Dette har vært vårt største oppdrag. Tigre har 24 ansatte, og før konkursen hadde vi 13 lastebiler og tre gravemaskiner på anlegget. Vi har ni ansatte i oppdrag i hyttefeltet ved Bogen i Hurdal, og nå er det ferietid, så vi tar det litt med ro, men konkursen berører oss hardt, sier Garberg til eub.no.

Forsiden nå