Underkjøringshinder med justerbar montering
VBG lanserer underkjøringshinder med justerbare armer.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Det nye produktet, EUFA, er ifølge VBG markedets første justerbare underkjøringshinder som man med grunnkomponenter enkelt kan stille inn bjelkens armlengde til den ønskede monteringshøyden.
Kravene til helbilsgodkjenning har gjort det umulig for de enkelte byggerne og fortsatt kunne montere egenutviklede løsninger uten å gjennomgå en kostbar sertifisering.
Derfor lanserer VBG Group Truck Equipment nå underkjøringshinderet, EUFA (Endplate Underrun Protection Foldable and Adjustable), med armer som er justerbare etter behov til forskjellige monteringshøyder og chassiser. Dermed skal underkjøringshinderet være enda mer fleksibelt enn andre utfoldbare løsninger. Man skal på en enkel og praktisk måte kunne stille inn bjelkens armlengde til ønsket monteringshøyde.
Leveres uten hull eller med monteringsplater
EUFA kan leveres uten hull og med tre forskjellige monteringsplater med forhåndsborede hull samt med bjelke, armer og balansefjær som monteres på kjøretøyet etter kundens ønsker.
- Fordelen er først og fremst at armene kan justeres til forskjellige monteringshøyder og chassiser etter behov. Systemet er derfor et viktig tillegg til vårt komplette utvalg av testede og sertifiserte underkjøringshindre til lastebiler og trailere. Systemet er velegnet til de fleste typer kjøretøy, rammebredder og monteringsforskrifter, sier Gunnar Nyvaller fra VBG Group Truck Equipment.
- Oppfyller alle krav
– EUFA er nøye testet og oppfyller alle internasjonale dimensjoner og styrkekrav i henhold til ECE R58 revisjon 2. Slik får byggerne mer fleksible løsninger med et begrenset antall komponenter, mens transportfirmaer kan glede seg over at produktet er godkjent ved en årlig kontroll, sier Nyvaller.
Produktet er skreddersydd til VBGs øvrige gavl- og bjelkeprogram til bilrammer med forhåndsborede hull.
Monteringsplater med ferdige hull finnes til Scania og Mercedes (50 x 50), Volvo og Renault (50 x 60) samt Iveco (45 x 45).
I likhet med de andre VBG-komponentene har EUFA en spesiell korrosjonsbeskyttelse med sinkmanganfosfatering, ED-behandling og en seig, høyblank pulverlakk som skal gi ekstra lang levetid og lave totalomkostninger.
STILLING LEDIG:
-
Rosendal Maskin AS søker avdelingsleder
Er du vår nye avdelingsleder for vårt serviceapparat i Norge?
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll