
Hvor langt kom Isuzu-pickupen?
Fredag 15. september startet ferden fra Oslo, for å finne ut hvor langt en Isuzu pickup med nyutviklet dieselmotor kommer på èn tank drivstoff?
Sjåførene på turen var Steinar Jortun og Anders Tollaas. Med sporing i bilen kunne man følge bilen live på isuzu.no, flere tusen var innom nettsiden underveis.
Etter en kort middagspause i Trondheim fortsatte ferden nordover i regnvær, tidvis på strekninger som var preget av anleggsarbeid.
Polarsirkelen ble passert kl 05.30, og da man passerte Saltdalen tidlig lørdag morgen, sto det en Isuzu parkert ved hovedveien. På lasteplanet sto to personer og vinket. Det varmet etter en lang natt med mye nedbør og inspirerte til flere mil i retning nord, står det i en pressemelding fra importør og forhandler RSA.
Fauske ble passert lørdag morgen, og sjåførene skjønte etterhvert at dette kom til å bli en lang dag, det var fortsatt bra med drivstoff igjen på tanken.
Etter en liten kaffepause hos Fagerthun Bil i Narvik tok man fatt på de bratte bakkene etter Bjerkvik. Setermoen, Bardufoss og Nordkjosbotn ble passert og turen gikk videre på E6 i retning Alta.
Isuzuen med ca. 10.000 km totalt på telleren imponerte sjåførene kraftig. Etter Skibotn og et godt stykke inn i Kåfjord kommune i Nord-Troms stoppet Isuzuen. Tanken på 76 liter var tom, og totalt har Isuzuen kjørt 1602,5 km på en tank drivstoff. Det tilsvarer 0,47 liter pr mil.
Vinneren av bilen tippet 1603!
Det er fortsatt ikke offentlig hvem som vant.
-Turen ble lenger enn forventet. At en så stor og tung bil kjører over 1600 km på en tank er rett og slett imponerende. Isuzuen er utrolig sterk, 1. og 2. gir er det bare såvidt man får brukt, stort sett har vi ligget i 6. gir hele veien. Vi må også huske på at vi har hatt relativt mye regn frem til Saltfjellet og mye veiarbeid. Sittekomforten har også vært upåklagelig, ofte blir man sliten og bytter stilling ofte etter så mange timer i bil, men her har vi sittet godt, sier Steinar Jortun og Anders Tollaas.
- Isuzu Norge er selvfølgelig utrolig fornøyd med hvor langt Isuzuen kom på en tank drivstoff. Isuzu er en av verdens største produsenter og eksperter på produksjon av dieselmotorer til kommersielle kjøretøy. Den nye Euro 6-motoren uten behov for Adblue tilsetning leverer virkelig. Da vi passerte Skibotn og kjørte langs Lyngenfjorden med utsikt mot Lyngsalpene i strålende vær, det var virkelig prikken over i-en for en lang, men fantastisk tur, sier salgssjef for Isuzu Norge, Steinar Dokken.
STILLING LEDIG:
-
Tollefsen Transport AS søker lastebilsjåfør!
Er DU vår nye kollega?
-
Uleberg Maskin Og Transport As søker gravemaskinfører i Agder
Vi søker flere gravemaskinførere til 100% stilling og prosjekt
-
Surnadal Betong AS søker pumpeoperatør
Vi søker sjåfør for vår betongpumpe!
-
Øynebråten Anleggsteknikk AS søker maskinfører til gravemaskiner, dumper, samt grunnarbeider
Er du vår nye kollega?
-
Hellerød Transport As søker lastebilsjåfør kranbil CE og G8
Er DU vår nye sjåfør?
-
Drammen Liftutleie AS søker 2 stk sjåfører til lastebil
Er DU vår nye kollega?
-
Drammen Liftutleie AS søker Lift-/maskinmekaniker m/erfaring- Sandefjord
Er DU vår nye mekaniker?
-
KF Entreprenør AS søker grunnarbeider og maskinfører
Vi søker flere dyktige og glade medarbeidere med glimt i øye!
-
Haagensen Transport AS søker sjåfør klasse C
Vi søker sjåfør til vår distribusjonsbil med snarlig tiltredelse!