
Ny salgssjef i NDI Norge
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Kjetil Nilsen ny salgssjef i NDI Norge.
- Våre sterke merkevarer – Hankook, Nexen og Toyo Tires – velges for originalmontering (OE) på stadig flere bilmodeller. Denne trenden ser ut til å forsterke seg videre fremover, og vi ser generelt et stort markedspotensial for de tre merkene på det norske markedet, sier han i en pressemelding.
- For den viktige bilhandelen lanserer vi nå i tillegg en dedikert webshop. Vi ser også at vi har mye å gå på når det gjelder felger, og på dette området er det tatt store grep denne våren, sier han videre.
En av den nye salgssjefens viktige oppgaver fremover, blir i tillegg å bidra til videre utvikling av Super Dekk Service-kjeden:
- Vårt Super Dekk Service-konsept er meget bra. Nå er det viktig å frigjøre det store potensialet for videre utvikling som kjeden fortsatt har, sier Kjetil Nilsen videre.
Etter fire år i annen bransje, ønsket mossingen seg tilbake til dekkbransjen, og da dukket stillingen som salgssjef i NDI Norge opp.
I perioden 2002 – 2013 var han ansatt i Vianor som kjedesjef, de første årene for Østlandet, fra 2005 til utgangen av 2008 for hele landet. Fra januar 2009 til han sluttet i desember 2013 hadde han totalansvar for salgs- og markedsaktivitetene i selskapet.
Fra 1985 til 2000 var han ansatt i Norema, der han også var mye involvert i kjededrift. Den siste tiden var han eksportsjef i Norema ASA.
Til NDI Norge kom han fra stilling som regional sales manager Scandinavia i Ariens Scandinavia AS.
Kjetil Nilsen tiltrådte sin nye stilling i NDI Norge like etter påske.
NDI Norge har ni lokasjoner rundt om i Norge, nærmere 70 ansatte og en årsomsetning på ca. 500 mill. kroner.
Selskapet forventer videre vekst i tiden som kommer. NDI Group AS står også bak dekkverkstedkjeden Super Dekk Service, som består av over 60 egeneide verksteder i Danmark, og ca. 300 tilknyttede verksteder i Norge og Sverige.