Hæhre/Risa skal bygge veiforbindelse fra Kvitsøy ned til den kommende hovedtunnelen på E39 Rogfast.
Hæhre/Risa skal bygge veiforbindelse fra Kvitsøy ned til den kommende hovedtunnelen på E39 Rogfast.

Hæhre/Risa tildelt Kvitsøy-kontrakten

I konkurranse med tre andre entreprenører ble arbeidsfellesskapet Hæhre Entreprenør AS og Risa AS valgt til å bygge 3480 meter ettløpstunnel ned fra Kvitsøy til hovedløpene på E39 Rogfast.

Publisert Sist oppdatert

Kontrakten inkluderer bygging av 1,6 kilometer med vei i dagen og tre bruer på den lille øya ute i havgapet i Boknafjorden mellom Stavanger og Haugesund.

- Vi er glade for at vi nå kan signere den første store Rogfast-kontrakten og komme i gang, sier prosjektleder Oddvar Kaarmo i Statens vegvesen.

Rogfast skal bli 26,7 kilometer lang når den står ferdig i 2030/31.

Hæhre/Risa ble valgt til Kvitsøy-kontrakten i konkurranse med NCC AS, Implenia/Stangeland og Kruse Smith AS.

Prosjektleder Oddvar Kaarmo i Statens vegvesen er glad for å komme i gang med å bygge Rogfast.
Prosjektleder Oddvar Kaarmo i Statens vegvesen er glad for å komme i gang med å bygge Rogfast.

- Vi har hatt en god, konstruktiv dialog og forhandlinger med alle fire tilbyderne, men det var pris og en totalvurdering i henhold til føringer gitt av konkurransegrunnlaget som til slutt gjorde at Hæhre/Risa ble valgt, sier Kaarmo.

Tilbudet fra Hæhre/Risa er på 622.146.608,83 millioner kroner, og etter planen blir det oppstart i løpet av september.

De øvrige tilbudene:

  • NCC AS, 789.937.970,00 millioner kroner
  • AF/Implenia Norge AS/Stangeland Maskin AS, 744.738.960,00 millioner kroner
  • Tilbudet fra Kruse Smith ble avvist
Powered by Labrador CMS