Trelleborg EMR anleggsdekk dekk

Satser på helårsdekk

TRELLEBORG: Dekkprodusentens EMR-serie er utviklet for å være like gode i brøyting som på tørre anleggsprosjekter om sommeren.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

GUMMI OG SEIPING: Tilpasset helårsdrift.

Trelleborgs EMR anleggsdekk er beregnet for dumpere og hjullastere, og dekkene er spesielt utviklet (gummiblanding og mønster) for å ha «perfekt» grep på alle underlag, alt fra sand, stein, grus og jord til snø og is. Også miljøer som gruver og underjord drift, skal være godt ivaretatt i utviklingen av EMR-dekkene.

Slitestyrke

I disse sistnevnte miljøene er det andre faktorer som spiller inn, som skarpe steiner og tøffe forhold som går på holdbarheten. Dette skal være ivaretatt med sterke, luftfyllte stålarmerte radialstammer. Konstruksjonen skal i tillegg til å være motstandsdyktig, også gi jevn lastfordeling som både påvirker positivt for førerkomforten og drivstofforbruket, melder Trelleborg.

Et dekk Trelleborg selv trekker frem som spesielt godt egnet for helårsdrift, er EMR 1025.

GUNSTIG: Tony Alderlid, Industrial Tire Manager Nordic Countries hos Trelleborg Wheel Systems.

- Dette dekket er spesielt utviklet for at førere som har krevende oppdrag som for eksempel snøbrøyting, skal ha maks grep og trekkraft på is og snø, sier Tony Alderlid, Industrial Tire Manager Nordic Countries hos Trelleborg Wheel Systems.

God økonomi

Han uthever spesielt at disse faktorene er viktige både når det gjelder produktivitet, men også selvsagt innen sikkerhet. At dekket i tillegg egner seg godt i tradisjonell anleggsdrift i sommerhalvåret, sier Trelleborg er til kundens fordel.

- Det betyr at kunden slipper kostnaden med å bytte dekk to ganger i året. Hemmeligheten ligger i seipingen og de spesielle gummiblandingene, sier Alderlid og påpeker at serien kan leveres med syv ulike mønstre.

Produsenten legger til at de kjører en kampanje på EMR-dekkene denne våren. Ved bestilling av EMR-dekk, får kunden tilbakebetalt opptil 2500 kroner pr. dekk, eller opptil 15.000 kroner for å sko en hel maskin med nye dekk.

Powered by Labrador CMS