FELLESNEVNER: Messedeltagelsen handler først og fremst om merkevarebygging av Storbilvasken, sier driftsutvikler og medeier Ole Storihle og daglig leder økonomi, Jeanette Meljordshagen.
FELLESNEVNER: Messedeltagelsen handler først og fremst om merkevarebygging av Storbilvasken, sier driftsutvikler og medeier Ole Storihle og daglig leder økonomi, Jeanette Meljordshagen.

Konsept Storbilvasken

LILLESTRØM (AT.no): «Merkevarebygging». Svaret kommer konsist og med klem fra Ole Storihle (49) når AT.no spør om bakgrunnen til at Storbilvasken er representert med stand på Transport & Logistikk.

Det hele startet som en idé i 2011, og 1. mars 2012 gikk den første lastebilen gjennom den nybygde storbilvaskehallen på Trehjørningen.

Siden har konseptet utviklet seg og merkevaren Storbilvasken er en realitet. I alt er det bygd opp vaskeanlegg i Verdal, Hamar, Elverum, Heistad, Svinesund, Berger og Kristiansand.

- I 2018 ble det vasket 44.000 nyttekjøretøy, anleggsbiler og vogntog i anleggene som er knyttet til kjeden. Fellesnevneren er at anleggene er bemannet i kontortiden, men at de kan benyttes 24 timer i døgnet av kundene. Hver bil har sitt eget kort som kan benyttes når som helst på døgnet. Det kan velges mellom automatvask på 5 minutter eller andre programmer. Alle anleggene har kapasitet til å ta imot store enheter, forklarer Storihle.

- Og hva står på programmet fremover?

- I første kvartal 2020 åpnes det et nytt anlegg på Liertoppen, noe vi ser frem til med stor forventning. Anlegget nærmer seg fullføring og ligger strategisk riktig til. Etter det fortsetter vi med å realisere våre planer. Det er fortsatt ekspansjonsmuligheter, sier Storihle, driftsutvikler og medeier.

Forsiden nå