Åpner for bestilling av varebiler i sommer.
Åpner for bestilling av varebiler i sommer.

RSA søker etter forhandlere

RSA skal selge bilene på tradisjonelt vis, det betyr at varebilene selges sammen med personbilene og lastebilsalget vil foregå i et eget nettverk.

-Vi skal selge biler på tradisjonelt vis sier Frank Dunvold, administrerende direktør i RAS.

- Vi skal selge bilene på tradisjonelt vis, gjennom et solid forhandlernettverk, sier adm. direktør Frank Dunvold i RSA til AT.no.

Dette er et moderne produkt og det må avsettes et dedikert område i butikken. Det skal se bra ut, men mye kan gjøres for en rimelig penge. BYD skal skape lønnsomhet for forhandlere, sier han videre. Vi har ligget lavt fram til nå, men i dag starter vi å søke etter dedikerte forhandlere. 

Varebiler blir solgt sammen med personbilene

Varebilene skal distribueres i samme forhandlernettverk som personbilene med forhåndssalg fra i sommer.RSA blir eneimportør av bilene fra Kinesiske BYD i Norge. De 11 egeneide forretningene til RSA bil vil i første omgang selge bilene, men i løpet av sommeren og høsten vil nettverket bygges videre, sier RSA sjefen.

- De som er interessert, må gjerne ta kontakt, oppfordrer Dunvold.

- Vi tror spesielt varebilen T3 kan være et spennende supplement for mange forhandlere, sier RSA-sjefen.

Håndterer flåtesalg selv

I 2021 kommer lastebilene.

Lastebilene (fra 7,5 tonn) skal i utgangspunktet blir holdt adskilt og ikke vil komme før til neste år. På lastebilene legger RSA opp til selv å håndtere direkte flåtesalg, men vil også bygge opp et eget nettverk med forhandlere. Lastebilene skal ikke selges gjennom RSA Bil.

- Det er naturlig at dette vil være forhandlere som driver med lastebiler i dag. De som er interessert, må gjerne ta kontakt, sier Dunvold.

Perfekt partner

RSA kom første gang i kontakt med BYD i 2014. Dunvold mener de har funnet den beste aktøren for et langvarig samarbeid.

 - Når vi selger en bil, tar vi ansvaret for den i 15 år. Det er i dette perspektivet vi må se vårt engasjement.

 - Med BYD har vi funnet både et selskap og produkter som er perfekt for oss, sier han.

Dunvold viser til at BYD er en gigant på ladbare kjøretøy og et rendyrket mobilitetsselskap, som produserer alt fra små kjøretøy, lastebiler og busser til tog.

På elektriske busser har de over 20 prosent av det europeiske markedet. Drøyt 100 er levert til Norge og i bruk i Oslo. Salget av busser skal fortsatt håndteres sentralt av BYDs hovedkontor i Europa.

Forsiden nå