POPULÆR: Isuzu D-max har vært en populær pick-up de siste årene i Norge. Mye bil for pengene, men noe sjenerende støy i kupeen.

Tåler juling

Dette er også en av arbeidshestene blant pick-up’ene. Deltagerne i testteamet er enige om at dette er en godt sammenskrudd, solid bil som virker å tåle mye juling.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

D-Max scoret jevnt og trutt med poeng, selv om bilen nærmer seg slutten av levetiden. Etter det vi har hørt, kommer det en ny bil eller facelift i løpet av neste år.

Flere av testførerne poengterer at bilen har relativt mye støy, samt at det er tendenser til vibrasjoner i visse hastigheter og ved visse turtall. Testbilen er en Black Edition Magnum-utgave som til tross for navnet er lakkert i hvit perlemor. Dette er en meget godt utstyrt bil med blant annet veltebøyle og sort-lakkerte felger.

Som i flere andre biler med fire dører uten baksete, virker det som den store og nakne plassen bak skaper resonanslyd.

Motoren har litt kraftig lyd og er designet for å være litt mandig. Dette gjør også sitt når det kommer til samlet støybilde, selv om mange nok vil være glade i den litt grovere motorlyden.

Heller ikke med denne bilen har produsenten tenkt mye på at man kanskje skal ha med seg en del papirer. På pluss-siden når det gjelder «kontoret» kommer at oppkobling av mobiltelefon gikk meget lett.

Test av ti pick-uper: Tidenes pick-up-lineVi har samlet alle pick-up-er som er til salgs i Norge til dyst, og testet samtlige.

Første prøvekjøring av nye Ford Ranger Solid arbeidshest Helt ny Nissan Liten stor amerikaner Sprek pensjonist God på det meste Cruiseskip på veien Plass og krefter Småtørst Tundra

Ford Ranger:
Mitsubishi L200:
Nissan NP300:
Chevrolet Colorado:
Toyota Hilux:
VW  Amarok:
Chevrolet Silverado:
Dodge Ram:
Toyota Tundra:

Den store touchskjermen fra Pioner viser også ryggekamera og har god funksjonalitet ved musikkavspilling selv om den ikke var den beste i testen. Rattbetjeningen av både radio og telefon gikk det relativt raskt å venne seg til, selv om vi hoppet mellom ulike biler hele dagen.

Denne bilen opplever en del sprik i synet til testsjåførene, både når det gjelder motor/girkasse og innredning. Alle er imidlertid enige om at oppkobling av firehjulsdriften ved hjelp av et hjul på midtkonsollen like ved siden av låret på gassfoten er en god løsning.

Konklusjon: Isuzu er laget for tøffe forhold,  dette er en arbeidshest og ikke en jålete hverdagsbil. Hvilken retning produsenten går når den nye bilen lanseres blir spennende å se.

Fakta for alle ti pick-uper:

 

Powered by Labrador CMS