Kommentar: Nye Veiers sparekniv-løsning er ikke en fullgod løsning - Når man bruker sparekniven slik Nye Veier har gjort, er det ikke underlig at man i ettertid kan skryte av å ha bygget vei billigere enn Statens vegvesens opprinnelige planer.
Mer veg for pengene? Det handler om å gjøre gode valg KOMMENTAR: Vegvesenets mål om å bygge mer veg for pengene innebærer å velge. Valgene vi tar kommer mange til gode, men ikke nødvendigvis alle.
Økte krav må møtes med økt profesjonalisering KOMMENTAR: Norske transportbedrifter møter stadig flere krav – både fra samfunnet og kunder.
- Vi må vi jobbe annerledes KOMMENTAR: - For å realisere mer sikker og miljøvennlig vei for pengene, må vi jobbe annerledes, skriver vegdirektør Ingrid Dahl Hovland i denne kommentaren.
- Den farligste tunnelen i landet blir mye farligere KOMMENTAR: Regjeringen med Høyre som pådriver har med sitt vedtak om å bygge et parallelt tunnelløp til den eksisterende E134 Oslofjordtunnelen ikke tatt innover seg kunnskap om konsekvensene. Eller ubehaget for oss som skal bruke den.
Anleggsbransjen står på kvar dag! KOMMENTAR: Anleggsbransjen med sine tilsette er kvardagsheltar dei og!
Ta ansvar! Nasjonale myndigheter må ta tak i utskiftningen av VA-nettverket som er så dårlig at folk blir alvorlig syke.
- Norske tunneler blir stadig tryggere Sikkerhet er førsteprioritet når Vegvesenet planlegger nye tunneler, enten de er på land eller under vann.
En annen messeopplevelse Redaktør Klaus Eriksen i Anlegg&Transport skriver om fordeler og ulemper med å flytte Vei og Anlegg fra Hellerud til Lillestrøm.
- Hvor er el-lastebilene for steintransport? Leder skrevet av redaktør Klaus Eriksen i Anlegg&Transport.
Den norske yrkessjåfør dør ut! KOMMENTAR: Sakte men sikkert forsvinner vi norske sjåfører som faktisk bryr oss om jobben vår!
Grabb opp veltede vogntog - fort Kommentar: Når myndighetene stenger E6 med fire felt nord for Oslo for å bruke flere timer på å «kose opp» et veltet vogntog/en lastebil - uten å ødelegge noe - får det store økonomiske ringvirkninger.