• Anlegg
  • Transport
  • Bygg
  • Nytt om navn
  • Hva skjer?
  • Stilling ledig
  • Abonnement

Meny

  • Anlegg
  • Transport
  • Bygg
  • Nytt om navn
  • Hva skjer?
  • Stilling ledig
  • Abonnement

Kommentar: Nye Veiers sparekniv-løsning er ikke en fullgod løsning

- Når man bruker sparekniven slik Nye Veier har gjort, er det ikke underlig at man i ettertid kan skryte av å ha bygget vei billigere enn Statens vegvesens opprinnelige planer.

Mer veg for pengene? Det handler om å gjøre gode valg

KOMMENTAR: Vegvesenets mål om å bygge mer veg for pengene innebærer å velge. Valgene vi tar kommer mange til gode, men ikke nødvendigvis alle.

Økte krav må møtes med økt profesjonalisering

KOMMENTAR: Norske transportbedrifter møter stadig flere krav – både fra samfunnet og kunder.

- Vi må vi jobbe annerledes

KOMMENTAR: - For å realisere mer sikker og miljøvennlig vei for pengene, må vi jobbe annerledes, skriver vegdirektør Ingrid Dahl Hovland i denne kommentaren.

- Den farligste tunnelen i landet blir mye farligere

KOMMENTAR: Regjeringen med Høyre som pådriver har med sitt vedtak om å bygge et parallelt tunnelløp til den eksisterende E134 Oslofjordtunnelen ikke tatt innover seg kunnskap om konsekvensene. Eller ubehaget for oss som skal bruke den.

Anleggsbransjen står på kvar dag!

KOMMENTAR: Anleggsbransjen med sine tilsette er kvardagsheltar dei og!

Ta ansvar!

Nasjonale myndigheter må ta tak i utskiftningen av VA-nettverket som er så dårlig at folk blir alvorlig syke.

- Norske tunneler blir stadig tryggere

Sikkerhet er førsteprioritet når Vegvesenet planlegger nye tunneler, enten de er på land eller under vann.

En annen messeopplevelse

Redaktør Klaus Eriksen i Anlegg&Transport skriver om fordeler og ulemper med å flytte Vei og Anlegg fra Hellerud til Lillestrøm.

- Hvor er el-lastebilene for steintransport?

Leder skrevet av redaktør Klaus Eriksen i Anlegg&Transport.

Den norske yrkessjåfør dør ut!

KOMMENTAR: Sakte men sikkert forsvinner vi norske sjåfører som faktisk bryr oss om jobben vår!

Grabb opp veltede vogntog - fort

Kommentar: Når myndighetene stenger E6 med fire felt nord for Oslo for å bruke flere timer på å «kose opp» et veltet vogntog/en lastebil - uten å ødelegge noe - får det store økonomiske ringvirkninger.

Redaktør:

Klaus Eriksen

Forlagsredaktør:

Thomas Witsø-Bjølmer

Nettansvarlig:

Hans Kristian Barbøl

Salgsansvarlige:

André Berger

Marius Rønningsen

Anlegg&Transport er medlem av Fagpressen.

KONTAKT

Redaksjonen: [email protected]

Salg: [email protected]

Telefon: 66 82 21 21

Postadresse:

Postboks 111411 Kolbotn

Besøksadresse:

Sofiemyrveien 6D1412 Sofiemyr

Personvern/cookies

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

LENKER

Annonsering

Tips oss

Artikkelsøk


TJENESTER

Stilling ledig

Salgsansvarlig Stilling:

Kyrre Ødegaard

HOVEDSEKSJONER

Anlegg

Transport

Bygg