Mindre og lettere hybrid
Geesinknorba hadde med sitt Li-On Power søppelaggregat på Transportmessa. Det kan kjøres både på strøm og diesel.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Den største forskjellen på den nye versjon og forgjengeren er batteripakken. Den er redusert fra 1500 til 600 kilo med samme kapasitet.
Selve batterienheten er også blitt fysisk mye mindre. Det gjør at den kan plasseres på påbygget i stedet for på chassiset. På biler med Euro 6-motor har plasseringen av den gamle modellen gitt litt hodebry på grunn av plassmangel.
Nytt er det også at batterienheten kan lades direkte fra dieselmotoren på bilen når den går.
- Prisen gjør at det ikke selges så mange biler med søppelaggregat på strøm. Det snakkes varmt om det, men når regningen kommer, er ikke viljen «så varmt» til stede, sier Gunnar Alstad som selger Geesinknorba i Norge. Hvert år omsettes det mellom 100 og 150 søppelbiler i Norge.
STILLING LEDIG:
-
Fagsjef Anlegg og Infrastruktur
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA)
-
Export Sales Manager
SMP Parts Norge AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør
-
Lærling
Anlegg Øst Entreprenør
-
Ingeniør
Larvik kommune
-
Byggeleder elektro/SRO
AF Anlegg
-
VI SØKER MASKINFØRERE OG ADK RØRLEGGEGERE
John Kleveland AS
-
Prosjektleder - anlegg
Tveter & Lund AS