
Gjennomslag på Vestfoldbanen
Torsdag 6. mars satte statssekretær i Samferdselsdepartementet, Bård Hoksrud, av gjennomslagssalven i den 12,3 km lange jernbanetunnelen på strekningen Holm-Nykirke.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Det ble brukt 800 kg sprengstoff for å komme gjennom de siste tre meterne.

- Det er alltid stort når det er gjennomslag, og med en så lang tunnel blir det ekstra stas, sier prosjektleder Geir Anders Kildemo i Skanska.
fjellstasjonen, Holmestrand stasjon, der det er fire sporI tillegg til at tunnelen er relativt lang, er den også vid. Der er dobbeltspor gjennom hele tunnelen, bortsett fra i .
Her er tverrsnittet i tunnelen 750 m 2 på det meste, og høyden fra såle til tak 18 meter på det høyeste.
Med på gjennombrudd-feiringen var blant andre ansatte i Skanska, Leonhard Nilssen & Sønner (LNS), Marti IAV og Jernbaneverket som alle har vært delaktige i den lange tunnelen.
STILLING LEDIG:
-
Prosjektleder
MURIBØ AS
-
Servicetekniker hogstmaskiner
Anlegg og Miljøservice AS
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
