Gjennomslag på Vestfoldbanen
Torsdag 6. mars satte statssekretær i Samferdselsdepartementet, Bård Hoksrud, av gjennomslagssalven i den 12,3 km lange jernbanetunnelen på strekningen Holm-Nykirke.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Det ble brukt 800 kg sprengstoff for å komme gjennom de siste tre meterne.
- Det er alltid stort når det er gjennomslag, og med en så lang tunnel blir det ekstra stas, sier prosjektleder Geir Anders Kildemo i Skanska.
fjellstasjonen, Holmestrand stasjon, der det er fire sporI tillegg til at tunnelen er relativt lang, er den også vid. Der er dobbeltspor gjennom hele tunnelen, bortsett fra i .
Her er tverrsnittet i tunnelen 750 m 2 på det meste, og høyden fra såle til tak 18 meter på det høyeste.
Med på gjennombrudd-feiringen var blant andre ansatte i Skanska, Leonhard Nilssen & Sønner (LNS), Marti IAV og Jernbaneverket som alle har vært delaktige i den lange tunnelen.
STILLING LEDIG:
-
Fagsjef Anlegg og Infrastruktur
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA)
-
Export Sales Manager
SMP Parts Norge AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør
-
Lærling
Anlegg Øst Entreprenør
-
Ingeniør
Larvik kommune
-
Byggeleder elektro/SRO
AF Anlegg
-
VI SØKER MASKINFØRERE OG ADK RØRLEGGEGERE
John Kleveland AS
-
Prosjektleder - anlegg
Tveter & Lund AS