
- Hasardiøs E39-finansiering
- 90% brukerfinansiering er hasardiøst høyt, sier adm. direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Han mener hverken staten eller kommunal- og regionalminister, Liv Signe Navarsete, har grunn til å være stolt av en fergefri E39 innen 20 år så lenge de uten skrupler sender regningen tilbake til brukerne.
Har råd
- Norge burde ha råd til å bygge trafikksikre stamveier uten bompengefinansiering, understreker Mo.
Prisen på den fergefrie satsingen er anslått til 150 milliarder kroner.
Utbedring
- Vi forutsetter at veiene mellom tunnelene og bruene vil utbedres samtidig, understreker Mo.
Nasjonal transportplan (NTP) legges frem 12. april, og hvor utbygging av fergefri E39 får en sentral plass.
Forventer
- Jeg forventer å se en tydelig og forpliktende plan for bevilgninger til oppgradering også mellom fjordene i NTP. Trafikksikkerheten må komme først, sier NLF-sjef Geir A. Mo.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge