DB Schenker ønsket 460 millioner kroner i erstatning av Posten da sistnevnte startet med «Post i Butikk».

Forlik mellom DB Schenker og Posten

Det tyske logistikk-konsernet DB Schenker og Posten Norge AS har inngått forlik i erstatningssaken som DB Schencker fremmet i 2009.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

I 2002 klaget DB Schenker Posten Norge inn for EFTAs overvåkingsorgan, ESA, for eksklusivitetsklausuler med dagligvarekjeder og -butikker i forbindelse med etableringen av «Post i Butikk». De omstridte klausulene ble avviklet for snart 10 år siden.

For samme forhold reiste Schenker i 2009 et erstatningskrav mot Posten på 460 millioner kroner. Posten Norge har hele tiden avvist erstatningskravet.

- Forliket betyr at vi kan legge denne årelange uenigheten bak oss og se fremover. Posten Norge hatt suksess med etableringen av «Post i Butikk», og ser at nordmenn setter stor pris på lange åpningstider og god tilgjengelighet. Vi foretrekker å fokusere på å finne flere gode løsninger, fremfor å benytte tid og penger på lange rettsprosesser, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge i en pressemelding.

Det tyske logistikk-konsernet DB Schenker og Posten Norge konkurrerer fortsatt i det nordiske markedet.

Partene er enige om «ikke å kommentere forliket ytterligere».

Powered by Labrador CMS