Åtte nye Fuso eCanter til DB Schenker i Norge DB Schenker utvider sin elektriske distribusjonsflåte med 36 nye Fuso eCanter i Europa. Hele åtte av dem skal brukes i Norge.
Schenker og PostNord går sammen De to speditørene kastes ut av Nygårdstangen, og nå går de sammen får å utrede lokalisering av ny godsterminal i Bergen. Samtidig går de i strupen på Bane Nor.
Måtte dele 33 meter i to DB Schenker skulle for første gang kjøre sitt 33 meter lange vogntog på offentlig vei mandag, men tekniske utfordringer ødela.
Uten førerhus - T-pod er satt i trafikk Onsdag 15. mai 2019 kjørte for første gang en selvkjørende lastebil på offentlig vei uten fører som sikkerhet.
Schenker skal teste 32 meters vogntog Schenker AS planlegger som første logistikkselskap i Norge å teste ut vogntog av typen DUO2, med en lengde på 32 meter.
Godkjente autonom transport på offentlig vei Endelig kan Einride og DB Schenker kjøre den autonome og elektriske T-pod på offentlig vei.
Oslo City Hub kommer Oslo City Hub er lansert som omlastningspunkt i Oslo sentrum. Et initiativ både finansbyråd og Enova sier de vil støtte.
Bring slår kraftig tilbake Ifølge Posten/Bring vil Schenkers krav og påvirkningskampanje svekke konkurransen om transporttjenester.
DB Schenker dropper Boreal Transport Nord Fra 1. mai samler DB Schenker sitt terminalpunkt i Øst-Finnmark hos Norlines Kirkenes AS.
Schenkers Forskningspris 2017 Som vanlig blir DB Schenkers Forskningspris tildelt under åpningen av Transport & Logistikk på Gardermoen 23. oktober.
Transportgiganter angriper Posten Postnord og DB Schenker beskylder Posten/Bring for å bruke statstøtte-penger til å skaffe seg monopol på transporttjenester.
Samarbeider om platooning MAN Truck & Bus og logistikk-kjempen DB Schenker har inngått en intensjonsavtale om å samarbeide om platooning, et system hvor flere lastebiler kjører tett etter hverandre og har en trådløs oppkobling mot hverandre.
Farlig forbikjøring i tunnel Denne DB Schenker-merkede transporten startet en forbikjøring på vei inn i en tunnel. Sjåføren fortsatte venstrekjøringen forbi vogntog nummer to inne i tunnelen i en uoversiktlig sving.
Fra tog til bil Togstreiken kan føre til varig overføring av gods fra tog til bil, mener DB Schenker.
Lastebiler bør få egne «busstopp» - I Oslo sentrum må man tilrettelegge lastebilstopp på samme måte som busstopp, mener ledelsen i Schenker AS.
Gir plass for godsbilene – Godsbiler skal ikke stenges ute fra sentrum, men kanskje varene må leveres til andre tider enn i dag.
Transportkriminaliteten i «sjakk matt» - Det er ikke de utenlandske sjåførene som skal tas. Men derimot det internasjonale nettverk med mafiastruktur.
- Bør sette ned bomtakstene for næringslivet DB Schenker er svært kritisk til at Oslopakke 3 medfører sterkt økte bomtakster rundt hovedstaden.
Kabotasje - en viktig tilleggsressurs – Kabotasje er en tilleggsressurs som bidrar positivt både transport-økonomisk og miljømessig.
DB Schenker med kapasitetsproblemer Strømbrudd på Alnabru i Oslo har gitt ekstrakostnader for godstrafikken og forsinkelse av godslevering.
Her kjører vogntoget forbi på feil side av rundkjøringen - Dette kunne gått veldig galt, sier UP-sjef. Se video.
Forlik mellom DB Schenker og Posten Det tyske logistikk-konsernet DB Schenker og Posten Norge AS har inngått forlik i erstatningssaken som DB Schencker fremmet i 2009.
- Trekker og trailer fikk kjøre videre DB Schenker opplyser til AT.no at deres innleide transport krasjet i bergveggen på E6 ved Taraldrud - en ulykke med politi på plass - og «fikk lov å kjøre videre etter ulykken».
Festet frontruten med spennbånd Denne bulgarske trekkvogna, med en danskregistrert tralle merket med DB Schenker på sidene, ble stoppet av politiet fordi den var trafikkfarlig.