Selger Jan Erik Roset fra Trucknor Sogn og Fjordane AS overleverte ti nye Volvo FH16 750 til driftsdirektør Cato Aurstad i K.A. Aurstad foran lokalene til Trucknor Sogn og Fjordane AS i Sandane.
Selger Jan Erik Roset fra Trucknor Sogn og Fjordane AS overleverte ti nye Volvo FH16 750 til driftsdirektør Cato Aurstad i K.A. Aurstad foran lokalene til Trucknor Sogn og Fjordane AS i Sandane.

K.A. Aurstad mottok ti FH16 750

Trucknor Sogn og Fjordane AS i Sandane har levert ti nye Volvo FH16 750 til K.A. Aurstad AS. Anleggsbilene er skreddersydd for tunnelkjøring.

Bilene skal brukes til anleggs- og veiarbeid primært på Nordvestlandet og i østlandsområdet. De er konstruert for å kunne jobbe i tunneler med nok kraft til de tyngste lassene i utfordrende bakker. Bilene går ofte i 12 skift fra tunnelen til dumpingplassen, som noen ganger er milevis unna.

- Bilene er den største enkeltstående totalleveransen vi har hatt i år, sier selger Jan Erik Roset.

46 FH16 på ti år

- Det å levere ti biler på en gang har vi kun gjort to ganger tidligere de siste 10 årene, også det var leveringer til K.A. Aurstad AS. De er vår desidert største kunde, og vi har utviklet et tett samarbeid med dem gjennom mange år. De har vært kunde hos oss siden de kjøpte sin første FH16 6x4, så langt tilbake som i 1998, sier Roset.

Bare de siste ti årene har K.A. Aurstad AS kjøpt 46 FH16 og 1 FH fra Trucknor Sogn og Fjordane.

Arka og Carnehl

Bilene som nå ble levert er identiske. Alle sammen er FH16 6x4 med 750 hk motor. De har standard påbygg og svingskive fra Volvo, mens de er utstyrt med blant annet gangbord som er bygget av Arka AS i Os utenfor Bergen. De treakslede tippsemiene er levert av Carnehl.

- Vi har vært kunde av Trucknor Sogn og Fjordane i Sandane i mange år, og er meget godt fornøyd med bilene og den servicen vi får her, sier driftsdirektør Cato Aurstad i K.A. Aurstad AS.

- Selskapet, med Jan Erik Roset i spissen, tar våre problemstillinger på alvor og leverer løsninger som er skreddersydd for våre behov. Vi blir alltid godt mottatt, og de er like opptatt som oss av at bilflåten vår skal gå så driftssikkert som mulig. Grunnen til at vi bytter ut 10 biler nå er en del av en strategi vi har hatt en stund, og som vi har gjort et par ganger tidligere. Vi får en bedre pris, det er enklere i forhold til opplæring av sjåførene og det gir et mer stabilt driftsopplegg, sier Aurstad.

Forsiden nå