Slik ser VWCVs nye logo ut.

Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy

Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine:

- Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV.

- Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw.

Emosjonelt

Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til:

- Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjonell forbindelse.

VWCV har vært fullt delaktig i utviklingen av «New Volkswagen». Volkmer fortsetter:

- I denne prosessen har vi vært veldig fokusert på å utvikle et utrykk som passer godt til vår målgruppe. En autentisk tilnærming er viktigere nå enn noen gang.

Innføres gradvis

Endringene blir mer og mer synlige, dag for dag: Alt endres gradvis til det nye uttrykket, fra VWCVs visuelle språk til hele merkevaredesignet; alt trykt materiell, all digital tilstedeværelse, rebranding av forhandlerne og ikke minst – den nye logoen.

Skiftet skal understreke endringen merkevaren gjennomgår. Volkswagen vil gå fra å være en klassisk produsent av lette nyttekjøretøy, til å bli «en tidsriktig tilbyder av fremtidens mobilitetsløsninger».

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS