Stanser produksjonen av pickupen
Drøye to år etter at de første eksemplarene av Mercedes-Benz X-klasse ankom Norge blir det slutt.
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Mercedes-Benz varebiler har slitt med resultatene den siste tiden, og de foreløpige fjorårsresultatene viser et tap på 2,4 milliarder Euro. Det betyr at selskapet må ta grep.
Det ble blant annet satset mye på det raskt voksende pickup-segmentet med X-klasse introduksjonen høsten 2017.
Dette har ikke gitt de resultatene som produsenten håpet på, og allerede i mai vil de siste eksemplarene av X-klasse rulle av samlebåndene ved Nissan-fabrikken i Barcelona, får vi opplyst fra PR-avdelingen til MB-vans i Tyskland.
Det er mye som tyder på at pickup-markedet ikke er klart for en luksuriøs modell, men at det fremdeles regnes som en arbeidsbil. Pickup-segmentet fortsetter nemlig å vokse, og 2019 var tidenes beste pickup-år i Norge. Selv ikke her i Norge, et marked som er kjent for velutstyrte biler, har X-klasse klart å hevde seg. I 2019 ble antall registreringer halvert fra 237 eksemplarer i 2018 til kun 110 i 2019.
STILLING LEDIG:
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll
-
Oilquick Norge AS søker mekaniker/reisende mekaniker - Anleggsmaskiner
Er du vår nye servicemekaniker?