De ansatte i Anlegg & Industriteknikk. Fra venstre: Mekaniker Kim Andre Nygard, mekaniker Morten Eide Raknes, mekaniker Øyvind Hope, kontormedarbeider Merete Jakobsen, daglig leder Geir Henning Nygard og mekaniker Jonas Soldal.
De ansatte i Anlegg & Industriteknikk. Fra venstre: Mekaniker Kim Andre Nygard, mekaniker Morten Eide Raknes, mekaniker Øyvind Hope, kontormedarbeider Merete Jakobsen, daglig leder Geir Henning Nygard og mekaniker Jonas Soldal.

- Tar markedsandeler på god service

Anlegg & Industriteknikk AS (AI) viste sin splitter nye servicelastebil på Loen-dagane i Sogn og Fjordane.

Bergens-bedriften selger Doosan- og Bobcat-maskiner for Rosendal Maskin i Hordaland og Sogn og Fjordane. AI satser hardt på å yte ekstra god service til dem som har kjøpt maskiner.

Satsing gir resultater

- Vi har økt markedsandelene hvert år i vårt område, sier daglig leder Geir Henning Nygard i Anlegg & Industriteknikk.

Salgssjef hos Rosendal Maskin, Paul Håkon Endresen, er imponert over det Nygard og hans medarbeidere har fått til:

- Størsteparten av grunnen til at de øker så mye, er servicen og alle investeringene de gjør, sier han.

Neste år flytter AI inn i nye og bedre lokaler i Bergen, både for å ha rom for å vokse mer og for å gi de eksisterende kundene et enda bedre tilbud på service og ettermarkedsarbeid.

Bilene fra Anlegg & Industriteknikk er godt synlige. Det gjelder også den nye MAN TGL 8.220 som var stilt ut på Loen-dagane 26. til 28. september.
Bilene fra Anlegg & Industriteknikk er godt synlige. Det gjelder også den nye MAN TGL 8.220 som var stilt ut på Loen-dagane 26. til 28. september.

Gode arbeidsforhold

AT.no treffer slår av en prat med de to lederne bak i den nye servicevogna, en MAN TGL 8.220:

- Her er det et veldig godt arbeidsmiljø når man er ute på service- og reparasjonsoppdrag, sier Nygard.

Det er god takhøyde, tørt, varmt og lyst i dette rommet. Det er to dieselvarmere på MAN-en. En som varmer motor og kupe, og en annen som gir varme til servicerommet bak. Rommet er i tillegg til mange skuffer, blant annet utstyrt med tre arbeidsbenker, trykkluft, slangepresse og strømaggregat som yter 8 kW.

- Det er heftig med et så stort rom med slike muligheter når man er ute på oppdrag, slår Endresen fast.

Det er mekaniker Morten Eide Raknes som er tildelt MAN-en som sin arbeidsbil. I tillegg til fasilitetene bak, har han seng og kjøleboks i førerhuset. Servicebiler er ifølge Raknes unntatt kjøre- og hviletiden siden de er å regne som utrykningskjøretøy, men han kjører likevel med sjåførkortet i fartsskriveren.
Det er mekaniker Morten Eide Raknes som er tildelt MAN-en som sin arbeidsbil. I tillegg til fasilitetene bak, har han seng og kjøleboks i førerhuset. Servicebiler er ifølge Raknes unntatt kjøre- og hviletiden siden de er å regne som utrykningskjøretøy, men han kjører likevel med sjåførkortet i fartsskriveren.

Vil synes på og langs veien

Den godt synlige gulfargen på AIs servicebiler er ikke tilfeldig valgt.

- Vi har valgt den for å bli sett og gjenkjent når vi er ute på oppdrag. Folk skal få en påminnelse om oss hver gang de ser en av våre biler som skiller seg ut i mengden, sier Nygard.

Bedriften har seks ansatte og fem servicebiler.

Forsiden nå