
Her tar de kabotasjesynderen
På sitt fjerde oppdrag på sitt niende døgn i Norge. Og det var ikke de eneste reglene som ble brutt.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Et utenlandsk vogntog ble tidligere denne uken stanset i Troms av Statens vegvesen. Og veimyndighetene avdekket flere alvorlige forhold.
Blant annet var vogntoget på sitt fjerde innenlands transportoppdrag i Norge, ni dager etter at det kom til landet gjennom en internasjonal transport.
- Han var på sitt niende døgn og sitt fjerde transportoppdrag i Norge, til tross for at reglene for internasjonal transport er syv døgn og tre oppdrag, forteller Roger Furumo, leder for Statens Vegvesen utekontrollseksjonen, til Nordlys.
Den utenlandske sjåføren brøt også kjøret- og hviletidsbestemmelsene, ettersom han hadde kjørt hele to uker over lovlig tid uten pause.
I tillegg hadde han ikke det pålagte yrkessjåførkompetanse-kurset.
- Dette er grove brudd. Mannen måtte laste av og returnere tom ut av landet. I tillegg ble foretaket han kjørte for anmeldt, han selv ble anmeldt, og han fikk kjøreforbud på stedet, sier Furumo.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge