De ansatte i Anlegg & Industriteknikk. Fra venstre: Mekaniker Kim Andre Nygard, mekaniker Morten Eide Raknes, mekaniker Øyvind Hope, kontormedarbeider Merete Jakobsen, daglig leder Geir Henning Nygard og mekaniker Jonas Soldal.
De ansatte i Anlegg & Industriteknikk. Fra venstre: Mekaniker Kim Andre Nygard, mekaniker Morten Eide Raknes, mekaniker Øyvind Hope, kontormedarbeider Merete Jakobsen, daglig leder Geir Henning Nygard og mekaniker Jonas Soldal.

- Tar markedsandeler på god service

Anlegg & Industriteknikk AS (AI) viste sin splitter nye servicelastebil på Loen-dagane i Sogn og Fjordane.

Publisert Sist oppdatert

Bergens-bedriften selger Doosan- og Bobcat-maskiner for Rosendal Maskin i Hordaland og Sogn og Fjordane. AI satser hardt på å yte ekstra god service til dem som har kjøpt maskiner.

Satsing gir resultater

- Vi har økt markedsandelene hvert år i vårt område, sier daglig leder Geir Henning Nygard i Anlegg & Industriteknikk.

Salgssjef hos Rosendal Maskin, Paul Håkon Endresen, er imponert over det Nygard og hans medarbeidere har fått til:

- Størsteparten av grunnen til at de øker så mye, er servicen og alle investeringene de gjør, sier han.

Neste år flytter AI inn i nye og bedre lokaler i Bergen, både for å ha rom for å vokse mer og for å gi de eksisterende kundene et enda bedre tilbud på service og ettermarkedsarbeid.

Bilene fra Anlegg & Industriteknikk er godt synlige. Det gjelder også den nye MAN TGL 8.220 som var stilt ut på Loen-dagane 26. til 28. september.
Bilene fra Anlegg & Industriteknikk er godt synlige. Det gjelder også den nye MAN TGL 8.220 som var stilt ut på Loen-dagane 26. til 28. september.

Gode arbeidsforhold

AT.no treffer slår av en prat med de to lederne bak i den nye servicevogna, en MAN TGL 8.220:

- Her er det et veldig godt arbeidsmiljø når man er ute på service- og reparasjonsoppdrag, sier Nygard.

Det er god takhøyde, tørt, varmt og lyst i dette rommet. Det er to dieselvarmere på MAN-en. En som varmer motor og kupe, og en annen som gir varme til servicerommet bak. Rommet er i tillegg til mange skuffer, blant annet utstyrt med tre arbeidsbenker, trykkluft, slangepresse og strømaggregat som yter 8 kW.

Det er mekaniker Morten Eide Raknes som er tildelt MAN-en som sin arbeidsbil. I tillegg til fasilitetene bak, har han seng og kjøleboks i førerhuset. Servicebiler er ifølge Raknes unntatt kjøre- og hviletiden siden de er å regne som utrykningskjøretøy, men han kjører likevel med sjåførkortet i fartsskriveren.
Det er mekaniker Morten Eide Raknes som er tildelt MAN-en som sin arbeidsbil. I tillegg til fasilitetene bak, har han seng og kjøleboks i førerhuset. Servicebiler er ifølge Raknes unntatt kjøre- og hviletiden siden de er å regne som utrykningskjøretøy, men han kjører likevel med sjåførkortet i fartsskriveren.

- Det er heftig med et så stort rom med slike muligheter når man er ute på oppdrag, slår Endresen fast.

Vil synes på og langs veien

Den godt synlige gulfargen på AIs servicebiler er ikke tilfeldig valgt.

- Vi har valgt den for å bli sett og gjenkjent når vi er ute på oppdrag. Folk skal få en påminnelse om oss hver gang de ser en av våre biler som skiller seg ut i mengden, sier Nygard.

Bedriften har seks ansatte og fem servicebiler.