23-tonns batterilastebil
E-Fuso Vision One skal kunne ta elleve tonn nyttelast og kjøres 350 km på en lading.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (Fuso) har kunngjort de elektriske fremtidsplanene sine i forbindelse med Tokyo Motor Show 2017: De neste årene skal det finnes en elektrisk versjon av alle Fuso-lastebiler og -busser. Disse skal selges med merkenavnet E-Fuso.
Først ut er konseptbilen E-Fuso Vision One. Denne kan kjøre en nyttelast på opp til elleve tonn med en totalvekt på 23 tonn. Lastebilen skal kunne utstyres med en batteripakke på opp til 300 kWt. Rekkevidde på en lading er oppgitt til 350 km.
Dermed blir dette en ypperlig distribusjonsbil. Daimler-eide Fuso har tidligere i 2017 solgt den elektriske Fuso E-Canter (7,5 tonner) til utvalgte kunder i USA og Japan. Disse, sammen med Daimler AGs satsing på elektriske nyttekjøretøy, skal bane vei for E-Fuso.
Fusos mål, er at E-Fuso-lastebiler på Vision Ones størrelse skal være i bruk i Europa, USA og Japan innen fire år.
STILLING LEDIG:
-
Rosendal Maskin AS søker avdelingsleder
Er du vår nye avdelingsleder for vårt serviceapparat i Norge?
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll