Nyansatt markedskoordinator i Nasta AS, Christina Skårhaug Andersen, skal være med på å gi selskapet økt synlighet på Facebook, Instagram og Linkedin. Foto: Nasta
Nyansatt markedskoordinator i Nasta AS, Christina Skårhaug Andersen, skal være med på å gi selskapet økt synlighet på Facebook, Instagram og Linkedin. Foto: Nasta

Nasta satser i sosiale medier

Nasta satser digitalt og gir bort vibroplate til jul.

2017 har vært et begivenhetsrikt år for Nasta AS. Selskapet, som ved inngangen til 2018 vil telle 165 ansatte, har bygget nytt klargjøringsverksted, startet utviklingen av utslippsfrie maskiner, kjøpt aksjemajoriteten i Kiesel Norge AS og etablert Nasta Utleie AS.

Utviklingen og satsingen fremover har påvirket hele organisasjonen. I tillegg til satsing på salg, med blant annet to nye maskinselgere, er også ettermarkedet betydelig forsterket.

- Nasta skal og må følge endringstakten som skapes gjennom ny teknologi og digitalisering. Endringer og omstillinger er blitt de viktigste - og kanskje de eneste - veiene til fremtiden, sier daglig leder Tom Johansen. 

Satser i sosiale medier

Nettopp derfor har Nasta valgt å styrke markedsavdelingen også. Markedsansvarlig Jannike Vestrum Hansen har fått med markedskoordinator Christina Skårhaug Andersen på laget.

Andersen har lang fartstid innen trykte og digitale medier, hvor hun har jobbet i alt fra trykkeri til byrå, og «hun vet mye om hvordan man lykkes på de digitale flatene», opplyser Nasta i en pressemelding.

- Vi må tenke på morgendagens kunder og ansatte, og hvilke plattformer de benytter for å innhente informasjon om tjenester og produkter, svarer Hansen på spørsmål om hvorfor satsningen på digital kommunikasjon kom akkurat nå.

Nasta er tilgjengelig på FacebookInstagram og LinkedIn, samt at førerklubben har egen hjemmeside og Facebookgruppe.

- Dialog med kunden er viktig – og vi ønsker at dialogen skjer der kunden vil. Om det er på messe, sosiale medier eller ved en av våre avdelinger, så skal vi skal legge til rette for at kunden når oss og får den informasjonen han/hun ønsker. Med Christina på laget stiller vi sterkere og godt rustet for den digitale fremtiden, sier Hansen.

Per (55) og Anders (25) skal ivaretas

Andersen begynte i Nasta 1. desember, og har på kort tid lært bedriften å kjenne:

- Nasta er en innovativ bedrift, og nå er tiden inne for å brette opp ermene og sette seg bak rattet på den digitale racerbilen slik at vi i fremtiden kan ligge et hestehode foran våre konkurrenter, sier hun.

- Morgendagens maskinførere er de siste av en «millenniumsgenerasjon» som vil stille nye krav til hvordan informasjon innhentes og konsumeres. De ønsker å bli opplyst, informert og underholdt på en annen måte en tidligere generasjoner. Så kompetansen og erfaringene som Nasta har utviklet gjennom en lang historie vil bli videreført til neste generasjon via digitalisering. Gjennom tilstedeværelse i digitale kanaler får vi som bedrift tilgang på data og informasjon som kan benyttes til å samhandle med kunder på en ny og mer kostnadseffektiv måte. Ved å ta i bruk digitale kanaler skaper man verdi for kunden, og både Per på 55 år og Anders på 25 år vil føle seg godt ivaretatt, sier Andersen.

Som et lite sosial stunt før jul, og for å feire et hendelsesrikt år – gir Nasta-nissen bort en Weber Vibroplate til en av selskapets drøyt 8400 følgere på Facebook. Trekningen foretas på julaften.

Forsiden nå