En Mercedes-AMG G63 spiller en av hovedrollene i Warner Bros. Pictures filmen “THE MATRIX RESURRECTIONS".

G-Wagon stjerne
i Matrix-premiere

Den helt nye filmen «The Matrix Resurrections» hadde amerikanske premiere 18. desember i San Francisco. Her spiller Mercedes-Benz G 550 en av hovedrollene i filmen.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Innhyllet i en gigantisk "røde pille"-installasjon, er G-klass en del av blikkfanget utenfor Castro Theatre i San Francisco under premieren til «The Matrix Resurrections».

Innhyllet i en gigantisk rød pille sto en MB G-klasse utenfor den historiske Castro Theatre i San Fransisco under premieren i USA.

I filmen vil publikum vende tilbake til en verden med to virkeligheter: en, hverdagen; den andre, hva som ligger bak. Neo, hovedpersonen i filmen, står igjen overfor det avgjørende spørsmålet: den blå eller den røde pillen? Hvis han tar den blå pillen, forblir han i hverdagen til den simulerte verdenen til Matrix. Hvis han velger den røde, rømmer han fra det romvesen-bestemte livet inn i den ukjente virkelige verden og kjemper igjen mot maskinenes styre.

Mercedes-Benz dukket opp på premieren via installasjonen av en imponerende rød pille ved siden av det historiske filmpalasset. Den var rundt 12 meter lang, fire meter bred og 3,5 meter høy. I den ble en Mercedes-AMG G 63 (drivstofforbruk kombinert: 14,4 l/100 km | CO₂-utslipp til sammen: 330 g/km) presentert. I filmen deltar også ikonet G-klasse i en fartsfylt jakt. I en G 550 (amerikansk modell) baner flere opprørere vei for Neo og Trinity, de to hovedfilmkarakterene, til å rømme fra Matrix.

«G-klassen og den røde pillen går veldig bra sammen. Begge står for frihet, individualitet og selvbestemmelse. Derfor er vi glade for å støtte Warner Bros. Pictures med den verdensomspennende premieren av «The Matrix Resurrections» med en ekstraordinær og oppsiktsvekkende installasjon,” sier Dr. Emmerich Schiller, administrerende direktør for Mercedes-Benz G GmbH og leder for Off-Road Vehicle Product Division hos Mercedes-Benz AG.

«Sponsing er en sentral komponent i våre merkede underholdningsaktiviteter. Mercedes-Benz har en lang tradisjon som en ettertraktet partner av filmindustrien, både nasjonalt og internasjonalt. Vi har hatt et nært samarbeid med Warner Bros. i rundt 20 år ».

Filmen hadde Norgespremiere 25. desember.

Powered by Labrador CMS