
Frakt Cat-maskinen din med Cat-lastebil!
Lastebiler fra Cat har vært på markedet noen år. Det må jo være den ultimate Cat-opplevelsen å frakte Cat-maskinen din på en Cat-lastebil.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
I 2010 var selskapet NC 2, eid 50/50 av Caterpillar Inc. og Navistar Inc, i gang med å produsere Cat-lastebiler i Tullamarin i Australia. Lastebilene CT610 og CT630 er utstyrt med Cat-motor og førerhuset kommer fra Navistars rikholdige International-program. Disse lastebilene er beregnet på markeder som Brasil, Sør-Afrika og Australia, og selges som Cat eller International.
I 2011 lanserte Cat en lastebil, CT660, for salg i Nord-Amerika. Denne bilen skal også selges i landene som er nevnt over.
Valgmuligheter
Motorvalgene er Cat CT11 (330-390 hk), CT13 (410-475hk) og CT15 (435-550 hk). Girkassevalget står mellom Eaton manuelle og automatiserte kasser, og Cat CX31 automatgirkasse med 6 trinn, konverter og retarder.
CT660 er tilgjengelig i USA med akselkonfigurasjonene 6X4, 8X6, 6X6 og 4X4. Bruksområdene er anlegg, betong, renovasjon og som tungtrekker.

Ikke i Europa
På lanseringen av CT660 på Conexpo 2011 i Las Vegas var Georg Taylor, direktør i Caterpillar Global On-Highway Truck Group, unnvikende på spørsmål om når en lansering av Cat-biler vil skje i Europa.

Det er fortsatt skralt med forhandlere av CT660 i Europa. En mulighet kan være å importere en selv fra Nord-Amerika. Det må jo være tøft å frakte Cat-maskiner man har på en Cat-lastebil.
Dersom noen av dere lesere vet om noen som har, eller har tenkt å kjøpe en i Norge, gi oss i AT.no beskjed.
STILLING LEDIG:

