Per Madsen er både daglig leder og styreleder i den nye «Transportsentralen», Bulkpartner AS.

Ny «Transportsentral» for bulk

Per Madsen tar styringen i den nye «transportsentralen», Bulkpartner AS.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Til AT.no forteller han at sentralen skal koordinere trafikken til de ca. 80 bulkbilene til selskapene som står bak driften, fra 1. januar 2015.

Fra tanke til handling

- Tanken om å ta denne utfordringen ble etablert da tørrbulk-biten i NorBulk AS i Elnesvågen utenfor Molde skulle selges ut, eid av Transferd AS og Grønaasen Transport AS med 50% hver.

- Fire transportører ble enige om å føre denne virksomheten videre gjennom en slags transportsentral, forteller Per Madsen, som både er daglig leder og styreleder i nye Bulkpartner AS.

Solide eiere

Bak idéen står en av Norges ledende bulktransportører Sørum Transport AS, det ca. 80 år gamle Molde-selskapet, Mordal Transport, med avdelinger i Ålesund (Norcem Silostasjon Ålesund), Førde (Norcem Silostasjon Førde), det over 40 år gamle JS Transport AS i Ytre Arna i Bergen, spesialist på alle typer bulktransport og GS Bulktransport AS som Svensrud Transport eier 50% av.

- De fire selskapene har inngått med en 25% stor aksjepost hver i nye Bulkpartner AS. Gjennom å drifte gamle og nye kunder og kontakter vil selskapet være et viktig bidrag i denne delen av godstransportbransjen, sier Per Madsen, og forteller videre:

 - Som transportsentral skal vi forhandle kontrakter med kundene for derved å øke fyllingsgraden på selskapenes biler. Dette blir nok bra butikk, sier Madsen.

Formidler oppdrag

Daglig leder Harry Nilsen i Sørum Transport forteller at Bulkpartner AS er etablert kun til å formidle oppdrag.

- Selskapet har ingen egne biler, understreker han.

Han forteller også at det ennå er usikkert hvilen driftsform Bulkpartner AS vil få.

 - Selskapet ble kun etablert på grunn av oppkjøpet av NorBulks biler. Alle fire selskapene som står bak overtagelsen kommer til å operere hver for seg og bestå slik som i dag, forteller Nilsen.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS