ELEKTRISK PICKUP: Batterikapasiteten blir på 67 kWt, men foreløpig er det ikke oppgitt noe om rekkevidden.

Norge blir først med denne

ISUZU D-MAX: Produsentens første elektriske kjøretøy blir først lansert i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Lanseringen av D-MAX BEV representerer en milepæl for nyttekjøretøyprodusenten. De kunngjør samtidig at Norge blir det første landet i verden til å lansere den elektriske pickupen i løpet av 2025.

Vises i Bangkok

Den elektriske versjonen av Isuzu D-MAX blir avduket under anerkjente Bangkok International Motor Show, som finner sted fra 27. mars til 7. april. Isuzu har tidligere bekreftet at de har en elektrisk pickup på trappene, men dette er første gang den vises frem til offentligheten.

Den elektriske pickupen beholder sin nyttelast på 1 tonn og hengervekt på 3,5 tonn  ved hjelp av avanserte elektriske motorer og en solid ramme- og karosserikonstruksjon i følge Isuzu.

Elektrisk 4x4

Firehjulstrekksystemet, utstyrt med nyutviklede e-aksler både foran og bak skal sørge for god  fremdrift på krevende terreng og en jevn akselerasjonsfølelse, karakteristisk for elektriske kjøretøy. Samtidig reduseres støy og vibrasjoner, noe som bidrar til en mer behagelig kjøreopplevelse, står det i meldingen.

Lanseres først her

Isuzu har valgt Norge som det første land i verden for lanseringen av D-MAX BEV, som et resultat av landets fremtredende posisjon innen elektrifisering av transportsektoren. Den elektriske pickupen vil i første omgang introduseres på det europeiske markedet, og deretter gradvis rulles ut iblant annet Australia og Thailand.

- Isuzu D-MAX har vært en foretrukket arbeidsbil for mange i flere år, og vi ser frem til å introdusere en elektrisk utgave til norske kunder i 2025, sier Steinar Dokken, salgssjef i Isuzu Norge.

Isuzu Norge har vært aktiv

Han forteller at årsaken til at den først lanseres for det norske markedet, er at Isuzu Norge har spilt en aktiv rolle i utviklingen av den elektriske pickupen. 

- Representanter fra fabrikken har ved flere anledninger besøkt Norge for å lære om det elektriske markedet i Norge og Europa. I tillegg har fabrikken gjennomført en rekke tester på norske veier, både på sommer- og vinterføre. Dette har bidratt til å sikre at den oppfyller Isuzu sine høye standarder for kvalitet, ytelse og pålitelighet, selv under krevende kjøreforhold, sier Dokken.

Isuzu D-MAX BEV

Kjøresystem: AWD 

Batteritype: Lithium-ion

Batterikapasitet: 66,9 kWt

Maks. effekt: 130kW (Front Motor 40kW /Rear Motor 90kW)

Maks. dreiemoment: 325N.m (Front Motor 108N.m /Rear Motor 217N.m)

Maks. hastighet: Over 130 km/t

Maks. nyttelast: 1.000 kg. 

Maks. hengervekt: 3.500 kg.

Mer informasjon om Isuzu D-MAX BEV kommer på et senere tidspunkt forteller importøren.

Powered by Labrador CMS