De første kundebilene kommer i november.
De første kundebilene kommer i november. (Foto: ERIK WILIAMSON )

Nå kommer snart nye D-Max

Norge bor det første landet i Europa som får nye D-Max. Bilene kan nå bestilles hos forhandlerne.

Med en helt ny og barskere front tar isuzu opp hansken og skal konkurrere om førsteplassen i pickup-segmentet. Foto: ERIK WILIAMSON
Nytt interiør
Bak finner vi en ny bakluke og ny lys-design.
Det er et drøyt halvår siden bilen ble presentert i Thailand-versjon og nå er den klar med  tredje generasjon av Isuzu D-Max i Norge.
 

Det er åtte år siden Isuzu sist lanserte en helt ny modell, og salgssjef for Isuzu i Norge Steinar Dokken er klokkeklar på at dette er en milepæl for den japanske pick up-produsenten.

«Alt» er nytt med bilen som nå lanseres i Europa. Den nye modellen har nytt karosseri og chassis, et mer muskulært design og selvsagt en rekke nye interiørløsninger som gir enda bedre komfort. Samtidig skal en oppgradert motor, avanserte sikkerhetssystemer og et omfattende utstyrsnivå, bidra til en enda bedre kjøreopplevelse., sier Steinar Dokken i Isuzu Norge.

– Fabrikken har aldri tidligere produsert en så flott bil, med så mye utstyr. Den har fått et helt nytt design og en rekke nye løsninger, som gjør at vi fortsatt tør å påstå at Isuzu D-MAX er både flottest og tøffest i klassen, sier han offensivt.  

Effektiv og robust

Ordene over var hovedpunktene Isuzus utviklere brukte i arbeidet med den nye D-MAX-modellen. Målet var å skape en pickup med lavere forbruk, revolusjonerende design, klasseledende sikkerhet, samtidig bevare D-MAX sine gode og praktiske løsninger som 3,5 tonn hengervekt.

Den har BI-LED signatur frontlys og på baklyktene brukes det doble LED-kantlamper som gir et unikt uttrykk både foran og bak.

Nyutviklet motor

Etter å ha bygget mer enn 27 millioner motorer, er Isuzu ledende innen dieselteknologi. RZ4E-motoren er nyutviklet, med 163 HK. Den oppfyller de nyeste utslippsstandardene og øker drivstofføkonomien ytterligere med intelligente systemer. Effekten av høyt innsprøytningstrykk, elektronisk styrt turbo med variabel geometri samt et varmeisolerende belegg på stempelet, resulterer i en motor med høy effekt, lavt drivstofforbruk og lite støy.

God komfort

Førerkomforten er kraftig forbedret. Interiøret har et nytt design og kvalitets materialer. En ny 9-tommer infotainment skjerm har fått plass i midtkonsollen. De nye setene har åtteveis elektrisk justering og korsryggstøtte, samt sidestøtte og høydejustering av setet.  

Lang utstyrsliste

Én ting Steinar Dokken er spesielt imponert over er utstyrsmulighetene.  

– Utstyrsnivået er på nivå med godt utstyrte personbiler. Det gjør at opplevd kvalitet og komfort er på et helt nytt nivå. Dette i kombinasjon med suverene spesifikasjoner, forteller Dokken.

I Norge har Isuzu hatt en meget sterk posisjon siden D-Max inntok markedet i 2007.  – Vi har vært en sterk og stabil aktør hele veien. Isuzu har alltid vært blant de mest solgte, også Norges mest solgte. Nå får vi en helt ny bil som er nyutviklet fra topp til tå. Målsettingen for 2021 er igjen å bli markedsleder i pick-up segmentet, sier Steinar Dokken.

Derfor er Norge også «belønnet» med å være det første landet i Europa som lanserer nye Isuzu.  

– Forhåndssalget starter denne uken, og dersom du er tidlig ute med å bestille er du sikret å få nye Isuzu levert i år, sier Dokken.

Administrerende Direktør i RSA Frank Dunvold har høye forventinger til årets nyhet i pick-up segmentet.  – I november 2007 lanserte vi den første generasjonen av D-Max i Norge. Siden den gang har det vært et eventyr hvor vi årlig har hatt en markedsandel på mellom 20 og 25%. I perioder har vi også vært Norges mest solgte pickup. Isuzu bygger biler med imponerende driftsikkerhet. Med Isuzu's DNA i kombinasjon med et fantastisk design, komfort og suverene ytelser så er vi overbevist om at nye Isuzu blir en vinner i pick-up segmentet, sier Dunvold.  

Stolt historie – offensiv fremtid

Den første Isuzu-lastebilen ble produsert for nesten 100 år siden, i 1922 og er blitt solgt i over 100 land. Den helt nye D-MAX viderefører tradisjonen for kvalitet som begynte med ISUZUs  første pick-up i 1963. Høyere, bredere og sterkere enn noensinne, har den nye modellen blitt testet i over fire millioner kilometer på og utenfor landeveien. 

Bilen er konstruert for enkelt vedlikehold, med bunnsolid rustbeskyttelse og flere vedlikeholdsfrie komponenter. Med sin forlengede levetid er D-MAX et robust individ, bygget for å vare. Fordi livet er for kort til unnskyldninger, heter det i pressemeldingen.   

FAKTA ISUZU D-MAX

  • Pris fra kr 378 720,- eks. mva.
  • 2 karosseri utgaver, Extended Cab og Double Cab
  • Alle modeller tilgjengelig med automatgir  
  • 163 HK  
  • 3,5 tonn tilhengervekt  
  • Lengde double cab 5265 MM
  • Bredde 1870 MM  
  • Høyde 1790 MM  
  • Forhåndssalget har nå startet hos 76 Isuzu-forhandler over hele landet.
  • De første leveringene vil være fra November. 

Dette er noe av utstyret du får i nye Isuzu D-MAX:

  • Adaptive cruise control
  • Elektronisk differensialsperre
  • 4x4 med lavserie
  • BI-LED signatur frontlys, automatisk fjern- og nærlys
  • Automatisk lys
  • 8-veis justering av førersete
  • Skinnseter ekstra komfort
  • Justerbart skinnratt
  • 9 tommer multimediaspiller med Apple Carplay og Android-støtte
  • Ryggekamera
  • 8 høyttalere
  • 4,2 tommer TFT LCD dispaly
  • Regnsensor
  • Frontkollisjonsvarsling (FCW)
  • Nødbremsassistent (AEB)
  • Svingassistent
  • Bremsevarsling
  • Skiltgjenkjenning (TSR)
  • Intelligent fartsholder (ISL)
  • Manuell fartsholder (MSL)
  • Automatiske hovedlys (AHB)
  • Filholder (LKAS)
  • Filskiftevarsling (LDWS)
  • Blindsonevarsling (BSM)
  • Parkeringssensor foran
  • Parkeringssensor bak 

Forsiden nå