Stølen er ansatt som journalist i FriFagbevegelse i en prosjektstilling, og skal skrive om sjåførenes arbeidsforhold for FriFagbevegelse. Her er han på Fugleåsen døgnhvileplass i Nordre Follo, sør for Oslo.
Stølen er ansatt som journalist i FriFagbevegelse i en prosjektstilling, og skal skrive om sjåførenes arbeidsforhold for FriFagbevegelse. Her er han på Fugleåsen døgnhvileplass i Nordre Follo, sør for Oslo.

Stein Inge Stølen ansatt i FriFagbevegelse

Stein Inge Stølen (født 1984) er ansatt i en prosjektstilling som journalist i FriFagbevegelse. Stølen kommer fra jobben som redaktør i NLF-magasinet.

Publisert Sist oppdatert

- Jeg har store forventninger og det skorter ikke på vinklinger, saker å skrive om. Det har vist seg at dører åpner seg, og jeg har fått snakket med mange interessante kilder, sier Stølen til FriFagbevegelse.no.

Han har arbeidet i FriFagbevegelse i tre uker, og siste dag i mai ble den første saken publisert. Den handler, kanskje ikke overraskende, om Vlantana, et selskap han har skrevet metervis om som redaktør i Norges Lastebileier-Forbunds NLF-magasinet.

Stølen som kommer fra Årdal, har selv erfaring som yrkessjåfør. Fra 2004 til 2010 kjørte han budbil og taxi på Nedre Romerike (Viken). Fra 2010 til 2014 jobbet han som frilansjournalist i diverse transport- og motormagasiner, før han ble ansatt som kommunikasjonsrådgiver i NLF. I 2018 ble han redaktør for NLF-magasinet.

- I NLF-magasinet har jeg kommet over mange saker som har et typisk arbeidstakerperspektiv, som det ikke er helt naturlig at NLF-magasinet skriver om, men som er mitt i blinken for FriFagbevegelse. Saker om sosial dumping, arbeidslivskriminalitet og sjåførers arbeidsforhold, sier Stølen til FriFagbevegelse.no.

Han understreker at han i prosjektperioden som varer et halvt år, har kuttet alle bånd til NLF.