Pedro fikser alt selv Paraschivoin Constantin Petronel (38), eller bare Pedro som er hverdagsnavnet hans på jobb hos Tenden Transport, har kjørt samme bil i sju år. Gjennomsnittsforbruket for hele perioden er formidable: 4,1 l/mil. Like imponerende er det kanskje at sjåføren utfører alt vedlikeholdet selv.
- Jeg er vel autofil STRYN: Rolf Olav Tenden (65) har lidenskap for både butikken han driver og bilene de har hatt. Nå starter enda et restaureringsprosjekt.
Freja i storfusjon Freja Transport & Logistics Holding A/S og SDK A/S går sammen og får en årlig omsetning på 7,5 milliarder kroner.
Slutter som daglig leder i Veøy AS Arne Langseth gir seg som daglig leder i konsernet som i dag er et av Norges største privat-eide transportselskap. Konsernet har over 700 millioner kroner i årlige inntekter.
Går stødig og billig PRØVEKJØRT: De første av MANs nye generasjon lastebiler kom til Norge i juli. Den første prøveturen på norske veier bekrefter førsteinntrykket fra lanseringen. MAN har forbedret det meste tvers igjennom.
- Vi behandles verre enn dyr Vår franske kollega Fabien Calvet er en mann med mange hatter. Tidligere denne uken kjørte han tur retur Toulous - Paris og fikk oppleve den nye hverdagen som kan møte sjåførene der ute.
Rolf (83) er i full jobb HOKKSUND (AT.no): - Hei - det er gammel’n, åpner Rolf Hansen (83) med når han ringer inn på kontoret til Element og Spesialtransport AS for å sjekke hvor neste tur går.
Utvider unntaket til å gjelde all transport Visse unntak fra kjøre- og hviletidsbestemmelsene gjelder nå all transport, ikke bare for transport relatert til liv og helse
Volvo Norge iverksetter Corona-tiltak Er i beredskap for å opprettholde kritisk viktige funksjoner i samfunnet.
Vegvesenet foreslår endring av modulvogntog-regler Blir regelverket endret, kan modulvogntog type 1 og 2, og 24-meters vogntog kjøre på flere veier enn nå.
Toten Transport kjøpes opp Toten Transport endrer eierstruktur, og en sammenslutning av Litra AS, Gausdal Landhandleri AS, Surnadal Transport AS og LRN Transport AS vil bil majoritetseier.
Ny Volvo FH Volvo Trucks har lansert en ny generasjon Volvo FH med et nytt førerhus og forbedrede sikkerhetsfunksjoner.
Inviterer til prøvekjøring av Iveco S-Way Iveco Bærum inviterer til den første offisielle prøvekjøringen av den nye Iveco S-Way i Norge.
Over 20 konkursrammede har fått jobb hos Toten Toten Transport har overtatt eller kjøpt 18 til 20 biler, og over 20 sjåfører og administrasjonsansatte har fått jobb i Toten-konsernet.
Nye regler for vogntogvekt og -lengde i Norge Fra og med 15. januar 2020, er det lov å kjøre vogntog med inntil 60 tonn med 24 meters lengde på modulvogntog-veinettet i Norge.
Scania Winter for 10. gang 1000 kunder er invitert til prøvekjøring av Scania-lastebiler i alle størrelser i Trysil. Det er også en åpen dag, der du kan møte opp for å kjøre uten å være invitert.
Stoppet tolv vogntog med fisk Sesongen med fiskevann som renner fra vogntog og blir til is på veiene er igang.
Norske servicepunkt for Ford Trucks Nylig ble det klart at Ford Trucks får sine første servicepunkter i Norge.
Sjåførene får skylden for konkurs De innleide sjåførene fra Litauen får skylden for svenske Lundåkra Frakts konkurs våren 2019. Ifølge Hallands Nyheter, mener Yvonne Andreasson at sjåførene hadde alkoholproblemer, var inkompetente og stjal diesel fra selskapet.
3500 veier får nye nummer I sommer og høst får rundt 3500 fylkes- og riksveier i Norge nye veinummer.
NLF krever strakstiltak om ny kabotasjeinstruks NLF hevder at kontrollørene sliter med å håndheve reglene Statens vegvesen har satt i de reviderte kabotasje-retningslinjene.
Se innsiden av førerhuset på nye S-Way Se video fra lanseringen av Iveco S-Way. Siste halvdel av videoen, kan du se de til nå lite publiserte detaljene i førerhuset.
René er en kremsjåfør Har du spist en is fra Hennig-Olsen i løpet av de siste seks årene? Da er det sannsynlig at danske René Siems (47) har kjørt fløten den er laget av til fabrikken i Kristiansand.
Brenner for økte totalvekter Harry Nilsen, daglig leder i Sørum Transport, er sterkt engasjert i å få utnyttet lastekapasiteten på dagens lastebiler mest mulig.
Forelegg på 50.000 kroner for fartsskriverjuks Sjåføren får ikke kjøre transport mot vederlag i EU, Norge, Island, Sveits eller Liechtenstein i en periode på to år!