Kommentar
- Et kinesisk inntog vil være umulig å kontrollere
Jeg tror ikke norske myndigheter skjønner hvilke krefter man nå er i ferd med å sette i gang, skriver Frode Nilsen i denne kommentaren.
Jeg tror ikke norske myndigheter skjønner hvilke krefter man nå er i ferd med å sette i gang, skriver Frode Nilsen i denne kommentaren.
Maskinene til Nord-Norges største anleggsentreprenør, Leonard Nilsen & Sønner (LNS), er godt i gang med byggingen av det som blir Andøyas nye fiskeoppdretts-eventyr.
Et arbeidsfellesskap mellom Leonhard Nilsen & Sønner (LNS) og færøyske Articon har gitt lavest pristilbud på bygging av ny tunnel på Færøyene.
- Vi er veldig glade for at det har gått bra med maskinføreren. En ulykke som dette kunne gått mye verre.
Leonhard Nilsen & Sønner AS (LNS) bygger 600 meter tunnel frem til nytt sykehus i Narvik.
Nye Veier har signert kontrakt med det spanske konsernet Acciona Construction om E6-utbygging i Trøndelag, mellom Ranheim og Værnes.
KOMMENTAR: Svar til Frode Nilsen om norsk mineralnæring og «det grønne skiftet».
Nå ser det lysere ut for Rana Gruber AS.
LNS har signert kontrakten om å bygge Leikanger kraftverk.
Det er grytidlig i Longyearbyen. Frode M. Nilsen gjør seg klar til å lede et kobbel av mer eller mindre erfarne førere på snøscooter de 70 kilometerne til Svea. (Fra Moderne Transport nr. 2, 2007. Journalist og fotograf: Alf Henning Fredstad)
Adm. direktør Frode Nilsen i Leonhard Nilsen & Sønner AS (LNS) mener selskapet kan utvide rullebanen på Andøya for 571 mill. kroner - ca. 2,4 milliarder kroner billigere enn regjeringens tall.
Leonhard Nilsen & Sønner (LNS) etablerer egne divisjoner for gruve- og anleggsvirksomheten med ny ledelse, mens LNS-eier Frode Nilsen går inn som ny konsernsjef.
Nærmere bestemt; førerhuset.
Siden Grus-Kalle så dagens lys i Braås i 1966, er det produsert titusener av Volvo rammestyrte dumpere. Nummer 75.000 er solgt til Leonhard Nilsen & Sønner AS.
Det går bedre for LNS-konsernet nå, skriver styreleder Frode M. Nilsen i LNS-Nytt april 2017. Jernmalm-prisene har økt og produksjonen i rubingruva er startet. Den største utfordringer, er å signere nye prosjekter. Men «tilbudsprisene skal ikke dumpes»
LNS-konsernet hadde et resultat før skatt på minus 474,5 millioner kroner i 2015.
I forbindelse med etableringen av nytt kryssingsspor i Djupvik på Ofotbanen, øst for Narvik sentrum, er Leonhard Nilsen & Sønner AS (LNS) i gang med et prosjekt for i underkant av 136 millioner kroner.
Leonhard Nilsen & Sønner har fornyet bilparken med en Scania R730 – utsmykket og påbygget av Maur Bilpåbygg.
Men det foreligger ett konkret bud på Sydvaranger Gruve.
Redningen for Sydvaranger Gruve kan komme fra egen landsdel.
Suksessen er et faktum. En TBM har atter igjen fullført en norsk tunneljobb. Se video av gjennomslaget.
Norges første TBM på over 20 år er straks ferdig med jobben. Se videoreportasje.
Administrerende direktør i LNS, Frode M. Nilsen blir en av ni nye næringslivsprofessorer ved UiT Norges arktiske universitet i Tromsø.
Statens vegvesen har signert kontrakt med Leonhard Nilsen & Sønner AS (LNS) om bygging av den siste parsellen i prosjektet Alta vest.
Leonhard Nilsen & Sønner AS (LNS) fikk et etterlengtet «laveste tilbud» på E6 Alta vest. Sju entreprenører kom med tilbud.
Utenlandsk konkurranse gjør at Leonhard Nilsen & Sønner har måttet gå til permitteringer.
Leonhard Nilsen & Sønner AS (LNS) har skrevet kontrakt på det som kan bli Nord-Europas største klebersteingruve.
Etter mindre enn to års drift er LNS Saga blitt Islands største entreprenør.
Det skal nesten ikke være mulig å tape med en så liten margin. Men det gjorde vi altså, skriver adm. direktør Frode Nilsen i sin lederspalte i sommerutgaven av LNS-nytt.
Etter 2 år med kartlegging, kontroll og implementering kan LNS fra 22.juni, flagge sitt miljøarbeid med en ISO 14001-sertifisering.
LNS Spitsbergen og Store Norske Spitsbergen Kulkompani har inngått transportavtale.
Sitech Norway AS inngår rammeavtale med LNS på levering av maskinstyringssystemer, stikningsutstyr og programvare.
Etter å ha stått stille siden slutten av februar, er TBM-maskinen til LNS igjen klar for full drift.
Produksjonen i Rana Gruber skal økes med 25%, samtidig som kostnadene skal reduseres kraftig.
- Det er en stor ære å få denne prisen på slutten av mitt aktive yrkesliv.
LNS så seg nødt til å stanse tunnelboremaskinen «Jern-Erna» for omfattende reparasjoner. Les hvordan reparasjonene skal foregå.
- Jeg har ment at sylteagurk og TBM-er (tunnelboremaskin) er djevelens verk. Det er det en slutt på nå.