Når du har kjørt denne distansen på «avgiftsfri diesel» kan du betale bota og gå i null Kommer du lenger før du blir stoppet, går du i pluss. Se regnestykket.
Vi tåler mye, men ikke alt KOMMENTAR: Vi som er ansatt i Statens vegvesen tåler mye, men vi finner oss ikke i å bli trakassert og truet fordi vi gjør jobben vår.
Kjørte med førerhuset festet med jekkestropp Det endte med gebyr på over 200.000 kroner for overlast og diverse feil og mangler - og selvfølgelig kjøreforbud.
Kom knust, punktert, rammeskjev og sammenstroppet for å levere gods Mottakeren av varene kontaktet politiet og Statens vegvesen som tok affære.
Sjåføren måtte betale 15.000 kroner etter å ha jukset Møtet med Statens vegvesen og politiet ble dyrt for føreren av dette vogntoget.
Kjørte 7,1 tonn med B-førerkort Statens vegvesen stoppet en varebil med henger der det var mye som ikke var «etter boka».
«Spinkel» trekkvogn trakk for stort lass - En del transportører kjøper lastebiler med lave tillatte akselvekter og totalvekter (svakere og billigere lastebiler), skriver Statens vegvesen etter kontroll.
Flere kontroller på Svalbard Statens vegvesen lover flere utekontroller på Svalbard i tiden fremover.
Over 4 meter bred – manglet dispensasjon og politifølge I tillegg hadde sjåføren brutt kjøre- og hviletidsbestemmelsene, og det var bremsefeil på vogntoget.
«Slike kjøretøy er vi veldig tilfreds med å få luket ut» Dekkvalgene og tilstandene på dekkene på to utenlandske vogntog var mildt sagt lite imponerende syn for kontrollørene.
Vil kontrollere bruk av kjetting med lydsensor Lydsensor skal bidra til å avsløre hvilke tunge kjøretøy som bør kontrolleres.
5 av 7 varebiler hadde overlast! Det var unntaket at varebiler var lovlig lastet i en utekontroll på E16 tirsdag 23. november.
Vegvesenet: - 45.000 kroner i gebyr for å ha kjørt med boggien oppe Bileier: - Det var feil på en ventil som gjorde at akselen løftet seg opp selv om bryteren sto på ned og det ikke var noen feilvarsler i førerhuset.
Statens vegvesen klare for vinterkontroller - Målet med kontrollene våre er økt trafikksikkerhet og bedre fremkommelighet på norske vinterveier, sier leder for utekontroll i Statens vegvesen, Kjetil Wigdel.
Varebilsjåfør tildelt overlastgebyr på 3000 kroner Nytt: Fra og med 1. september 2021 får sjåfører på varebil/personbil et solid gebyr når det er overlast på over 500 kg.
Denne turen kostet bedriften 85.000 kroner ekstra Fredag 17. september stoppet Statens vegvesen et litauisk vogntog ved Støkken kontrollstasjon - E6 i Ås (Viken).
Slutt på anmeldelse for brudd på kjøre- og hviletid Fra og med 1. september anmelder ikke Vegvesenet lenger sjåfører for brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelsene. De ilegger istedenfor et gebyr på opp til 20.000 kroner for sjåføren og opp til 40.000 kroner per sjåfør til foretaket.
Overlastgebyr: 151.700 kroner En gravemaskintransport ble stoppet i Alvdal med solid overlast og uten reglementert følgebil.
- Vi tar bøtene. Bare kjør med overlast Dette sier lederne i en transportbedrift til sine sjåfører, ifølge Statens vegvesen.
Droppet utfylling - ble anmeldt Spørsmålet er om sjåføren var glemsk eller «lur»? Resultatet ble uansett det samme.
Her er det ikke mye sikt! Kontrollørene ved Hønefoss trafikkstasjon fikk store øyne da «denne veggen» møtte dem.
- Viktig innsats for trafikksikkerheten I løpet av de første seks månedene har Statens vegvesen kontrollert 43.273 tungbiler i Norge.
Kjørte med 76,8 tonn - 16,8 tonn over maks. tillatt Og det var mer som ikke var innenfor regelverket på denne norske tømmertransporten. Det endte med solid gebyr og anmeldelse.
Stoppet fullastet vogntog som var i ferd med å knekke i to Sjåføren visste om de enorme sprekkene i ramma på semitraileren, men kjørte likevel.
- Livsfarlig svineri KOMMENTAR: Blodig fiskevann som renner ut fra vogntog og skaper sleipt og glatt føre har dessverre blitt et daglig syn på vegene våre.